Učinci 7-dnevnog perioda apstinencije od pornografije na simptome vezane za odvikavanje kod redovnih korisnika pornografije: Randomizirana kontrolirana studija

David P. Fernandez1 · Daria J. Kuss1 · Lucy V. Justice1 · Elaine F. Fernandez2 · Mark D. Griffiths1

Archives of Sexual Behavior

Komentari: Čudno uznemirujuća studija sa neobičnim rezultatima, koje se borimo da shvatimo. Istraživači tvrde da nisu pronašli simptome ustezanja tokom 7 dana apstinencije, osim među onima koji su prijavili svakodnevnu (ili češću) upotrebu pornografije. Odabrano je 7 dana jer se simptomi ustezanja kod većine ovisnosti manifestiraju unutar 7 dana. Međutim, problematično korištenje pornografije može se razlikovati od drugih ovisnosti o ponašanju jer sudionici mogu doživjeti orgazam na druge načine, uključujući maštanje o pornografiji koju su nedavno gledali. Tako dobijaju djelimično "popravku". Također, možda rjeđi korisnici ne počinju žudjeti za pornografijom sve dok im ne dosade vlastita mašta.

Uzorak učesnika bio je loš za svrhu studije. Bio je neklinički, 64,2% žena, a učesnici su morali koristiti samo pornografiju najmanje 3 puta sedmično u protekle 4 sedmice da bi se kvalifikovali za eksperimentalnu grupu. Istraživači napominju da je njihov "uzorak imao relativno nizak nivo PPU [problematična upotreba pornografije]". Zaista, istraživači priznaju svoje uzorke:

specifične karakteristike uzorka (tj. neklinički, većinski ženski uzorak dodiplomaca iz seksualno konzervativne zemlje, od kojih je većina koristila pornografiju 3-4 puta sedmično [61.4%], imali su PPCS rezultate ispod kliničke granice od 76 [84.7%] ] i nisu imali suštinsku želju da prestanu da koriste pornografiju [89.8%]). Ovi nalazi se možda neće generalizirati na kliničke uzorke, nekliničke uzorke s višim FPU ili PPU, pretežno muške uzorke, uzorke iz seksualno liberalnijih zemalja ili uzorke sastavljene isključivo od korisnika pornografije koji su suštinski motivirani da prestanu koristiti pornografiju.

Ovi rezultati mogu značiti da, osim ako nije zavisna od pornografije (ima ozbiljan PPU), ne patite od simptoma ustezanja. Taj zaključak bi bio u skladu s modelom ovisnosti.

Inače, model ovisnosti smatra da čak i bez primjetnih simptoma odvikavanja, neko može biti ovisan ako trpi negativne posljedice unatoč kojima ne može prestati. Bilo bi zanimljivo znati da li su ovi učesnici bili u stanju da masturbiraju do orgazma bez pornografije (ili porno fantazije).

Studije koje izvještavaju o simptomima odvikavanja kod korisnika pornografije mogu se naći ovdje.

sažetak

Malo se zna o tome da li se simptomi poput odvikavanja manifestuju kada redovni korisnici pornografije pokušavaju da se suzdrže od pornografije. Ova studija koristila je randomizirani kontrolirani dizajn kako bi ispitala da li se (1) negativni efekti apstinencije koji mogu potencijalno odražavati na simptome povezane s odvikavanjem manifestiraju kada neklinički uzorak redovnih korisnika pornografije pokuša da se suzdrži od pornografije u periodu od 7 dana i (2) ovi negativni efekti apstinencije bi se manifestirali (ili snažnije manifestirali) samo kod onih s višim nivoom problematične upotrebe pornografije (PPU). Ukupno 176 studenata dodiplomskih studija (64.2% žena) koji su bili redovni korisnici pornografije (definirano kao da su koristili pornografiju ≥ tri puta sedmično u posljednje 4 sedmice) nasumično je raspoređeno u apstinencijsku grupu (naloženo da pokušaju apstinenciju od pornografije 7 dana , n = 86) ili kontrolna grupa (slobodno gledanje pornografije kao i obično, n = 90). Učesnici su završili mjere žudnje, pozitivnog i negativnog utjecaja i simptoma ustezanja na početku i svake noći 7-dnevnog perioda. Suprotno potvrdnim hipotezama, nije bilo značajnih glavnih efekata grupnih (apstinencija naspram kontrole) ili interakcijskih efekata grupe × PPU na bilo koju od mjera ishoda, kontrolišući početne rezultate. Ovi nalazi pokazuju da nisu pronađeni dokazi o simptomima vezanim za odvikavanje kod apstinencijalnih učesnika, a to nije zavisilo od nivoa PPU. Međutim, istraživačke analize su pokazale značajnu trosmjernu interakciju (grupa × PPU × učestalost korištenja pornografije u protekle 4 sedmice [FPU]) na žudnju, gdje je efekat apstinencije na žudnju pronađen na visokim razinama PPU samo jednom u protekle 4 sedmice. FPU je dostigao prag svakodnevne upotrebe. Iako ove istraživačke nalaze treba tumačiti s oprezom, oni to sugeriraju Efekti apstinencije mogu se potencijalno manifestirati kada postoji kombinacija visokog PPU i visokog FPU— hipoteza koja opravdava istraživanje u budućim prospektivnim studijama apstinencije.